Indahnya nikmatMU telah kulihat dan rasakan
Bahkan semenjak aku mampu tuk menyaksikan semua yang ada
Sungguh besar kasihMU atas apa yang telah KAU ciptakan

Dari semua ketiadaan, KAU menjadikannya ada
Dan KAU pulalah yang sesungguhnya berhak menjadikan semuanya Tiada

Ya Allah, . .
Jadikanlah aku seorang insan
yang selalu bersyukur atas karuniaMU
Ku tak ingin menjadi manusia yang kufur akan nikmatMU

Jadikanlah aku insan yang kuat dalam keimanan
Insan yang tegar dalam doa Dan pengharapan
Harapan untuk meraih cintaMU yang Hakiki

DiduniaMU, aku laksana debu dipadang gersang dan tandus
Tidaklah aku sanggup berjalan tanpa tuntunanMU
KAU lah sang maha yang memberi kekuatan dan keteguhan

Kelak, jadikanlah sajadahku layaknya alas yang sejuk
Laksana hamparan permadani nan indah DisurgaMU, . .

Ya Allah yaa rabb, . .
Janganlah butakan langkahku
Sebelum jalanku menujuMU
Janganlah biarkan AKU mati sebelum Matiku

Ya Allah yaa rabb, . .
Indahkanlah hatiku dengan Cinta
Dekatkanlah aku dengan kebajikan dunia dan akhirat

Andaikan sehelai daun yang kering dan usang
Lebih berharga dari sebongkah jiwa yang rapuh
Ijinkanlah kubersujud dan bersimpuh memohon ampunanMU
Mengingat waktu yang pernah terbuang


Dalam madah cinta terurai kata,

Ijinkanlah AKU menemuiMU kali ini
Merujuk pasrah kepadaMU dan berserah atas kehendakMU

. . . . .

Dalam indahnya CintaMU
Jadikanlah aku cahaya diLangitMU
Langit surgaMU